Jak fungují předsudky v případě ženského oblékání

Brilantní reklamní kampaň vytvořená pro Terre Des Femmes, švýcarskou organizaci pro lidská práva se zaměřením na rovnost žen a mužů.

Projekt připomíná, že by žena neměla být nikdy hodnocena podle oblečení, které má na sobě, tedy podle hloubky výstřihu nebo podle délky sukně a výšky podpatků.

Říká se, že šaty dělají člověka. Hluboký výstřih, krátká sukně a vysoké podpatky však nemusí předznamenávat, že je dotyčná žena promiskuitní.

Předsudky podle oblékání

clothing-standards-feminism-womans-worth-terre-des-femmes-3

clothing-standards-feminism-womans-worth-terre-des-femmes-21

clothing-standards-feminism-womans-worth-terre-des-femmes-32

Za zmínku určitě stojí, že reklama sice vznikla na základě návrhu Theresy Wlokka a studentů z Miami Ad School v německém Hamburku, ale předlohou zřejmě práce jiné studentky, a to Rosey Lake z Vancouveru. Ta svůj návrh uveřejnila již v lednu 2013.

Judgments, Rosea Lake 2013
Judgments, Rosea Lake 2013

 

Vysvětlivky: prude = puritánka, old fashioned = staromódní, bore = nudná, tease = provokativní, cheeky = drzá, asking for it = říká si o to, slut = coura, whore = děvka

Zdroj(e) informací a obrázků: boredpanda, demilkedhuffingtonpost