EET pokladna, zvláštní režim evidence, a vše další, co potřebujete vědět o další vlně EET

EET pokladna

První lednový den roku 2021. To je datum, s nímž u nás začne po již několikátém odkladu platit 3. a 4. vlna elektronické evidence tržeb. Pokud patříte k těm, kteří těmto změnám neuniknou, EET pokladna by neměla chybět mezi vašimi nákupními položkami. Kromě výběru pokladny je ale více věcí, které byste měli udělat (či vědět) v souvislosti s nadcházejícími změnami. Na některé z nich se podíváme v tomto článku.

EET pokladna by měla odrážet počet vašich denních tržeb

Kritériem výběru toho nejvhodnějšího zařízení pro váš byznys by měl být v první řadě počet tržeb, které každý den (nebo týden) máte.

  • Podnikatelům, kteří přijímají platby jen nárazově, by tak mohlo teoreticky stačit pouhé pořízení aplikace do mobilu, tabletu či PC bez dalšího pořizování zvláštního pokladního zařízení. Jedním ze zástupců takovéhoto online řešení je například aplikace Leeto.cz.
  • Stánkaři a podnikatelé na cestách pak spíše využijí jednu z přenosných dotykových pokladen, nejlépe se zabudovanou tiskárnou účtenek. (Pozor, pokladnu by mělo jít připojit k internetu)!
  • Někteří podnikatelé mohou pojmout příchod EET jako příležitost modernizovat chod své firmy a pořídit si některý z větších pokladních systémů, u nichž je EET jen špička ledovce a které integrují celou řadu pokladních, účetních, skladových a logistických procesů v jednom zařízení. Takovéto řešení ale skutečně využije jen málokterý z podnikatelů, jichž se nově EET týče.

Leeto.cz

Lze nějakým způsobem na pořízení pokladny ušetřit?

Jakožto určitou kompenzaci za náklady, které pro podnikatele pořízení pokladny představuje, nabízí stát možnost uplatnit slevu na dani ve výši 5000 korun v roce, v němž budete evidovat první EET tržbu. Sleva je ve formě snížení vypočítané daně z příjmu.

Jak je to s oním často zmiňovaným zvláštním režimem evidence tržeb?

Zvláštní či offline režim je v některých případech možný – musíte být podnikatelem s hrubými ročními příjmy nižšími než 600 000 Kč ročně, nesmíte zaměstnávat více než dva zaměstnance a být plátcem DPH).

Díky zvláštnímu režimu nemusíte vlastnit žádnou zvláštní aplikaci nebo zařízení – účtenky vydáváte z předtištěného bloku, který vám přidělí na finančním úřadě. Každé čtvrtletí pak musíte na úřad zasílat formulář, kde bude uvedena výše vašich tržeb a počet účtenek, které jste vydali.

Toto řešení je sice levné, nicméně časově dosti náročné. Příliš doporučovat jej tak nelze.

Co když v jednom podniku pracuje více lidí na IČO?

V tom případě je věc trošku komplikovanější a bude nutno pořídit takovou tiskárnu či aplikaci, která umožní rychlé přepínání mezi vícero subjekty. Evidovat tržby musí totiž každý podnikatel sám.

Je připojení k internetu pro EET nezbytností?

Naprostou nezbytností sice není, bez něj bude ale vše mnohem komplikovanější. Již výše jsme zmínili možnost zařazení do zvláštního režimu. Další variantou je ještě zažádání o výjimku ve zjednodušeném režimu, kdy po většinu dní evidujete své tržby offline, načež se jednou za týden s pokladnou připojíte a zaevidované tržby odešlete.

Jak se k EET zaregistrovat?

To je otázka, která si pravděpodobně zaslouží samostatný článek – takový najdete právě zde. A pokud na vás můžeme apelovat, snažte se neodkládat registraci k EET dokud nebude za pět minut dvanáct. Ušetříte si tím spoustu starostí.

Rádi byste ke článku na toto téma něco doplnili? Budeme jen rádi! Sekce komentářů je vám k dispozici!

Sdílet článek