Pro své zdraví konzumujte více ořechů. Jsou plné potřebných živin

ořech

Odborníci na výživu varují před přílišnou konzumací nezdravých potravin, ke kterým patří například rafinovaný cukr. Když vás hodní chuť na něco dobrého, místo po čokoládové tyčince byste měli sáhnout po ořechách. Obsahují totiž vitamíny, minerály a nenasycené mastné kyseliny, které jsou nezbytné k životu.

Ořechy nejen pro konzumenty raw stravy

Kdo se stravuje formou raw potravin, tomu v jídelníčku ořechy nikdy nechybějí. Jsou zdrojem omega mastných kyselin, vlákniny, bílkovin, vitamínů a minerálů. Jejich nabídka na trhu je poměrně pestrá. Můžete jíst vlašské ořechy, para ořechy, piniové ořechy, pekanové ořechy, kešu ořechy, mandle či lískové ořechy. Díky ořechům lze zlepšit jídelníček vlastně každému, tedy i konzumentům běžné stravy. Jsou rozhodně zdravější než sladkosti či chipsy, kterými se obvykle zahání chuť na nějakou dobrotu ke sledování televizního seriálu.

Co je to ořechové máslo

Stejně jako ořechy samotné i ořechová másla jsou plná energie a živin. Proto jsou oblíbenou potravinou zejména pro sportovce a všechny vyznavače zdravého životního stylu. Tato másla se vyrábějí z mandlí, kokosu, kešu ořechů nebo arašídů. Lze je použít jako zdravou alternativu svačiny. Hodí se totiž do ovesných kaší, na palačinky i do smoothie. Při jejich výběru dejte přednost BIO kvalitě. Tak máte zaručeno, že ořechové máslo obsahuje zdravé přirozeně se vyskytující cukry, vitamíny, antioxidanty i minerální látky.  

Připravte si ořechové smoothie

Potřebujete rychlou a osvěžující svačinu, která bude zároveň zdravá? Pak si připravte ořechové smoothie. Budete potřebovat banán, jablko, hrnek mléka, hrst ovesných vloček, cukr dle potřeby, hrst nakrájených vlašských ořechů, špetku skořice. Vše rozmixujete v mixéru a můžete podávat. Pro gurmány – do smoothie lze přidat i kapku extraktu z vanilky. Získá tím ještě lepší chuť.

Sdílet článek