Váháte mezi virtuálním a klasickým sídlem? Zde se dozvíte, podle čeho a jak vybrat sídlo společnosti. Ukážeme vám, na co si dát pozor, pro koho jsou virtuální kanceláře nejvhodnější a jaké doplňkové služby jsou často nabízeny.
Jak vybrat sídlo společnosti – na co se zaměřit při výběru virtuálního sídla
Společností nabízejících tyto služby je v dnešní době mnoho. Jak vybrat tu správnou, abyste se nespálili? Tady je 5 tipů, na co si dát pozor:
1. Cena za poskytnutou službu?
Jako u řady jiných věcí i zde si za kvalitu musíte připlatit. Sortiment nabízených doplňkových služeb je široký a vesměs si můžete vybrat, které z nich si budete přát (více k nabízeným službám na konci článku).
2. Jaký je stav budovy?
Prohlédněte si stav budovy. V případě zájmu si pak sjednejte i prohlídku kanceláří. Berte to jako investici, a proto výběru i kontrole věnujte své úsilí. Ten čas se vám vrátí.
3. Vlastní společnost daný objekt?
K vašemu sídlu se vážou právní povinnosti, v budoucnu jej možná budete chtít změnit atd. Pro tyto administrativní činnosti je výhodnější, pokud je poskytovatel služeb virtuální kanceláře i zároveň majitel objektu. V opačném případě by vám to mohlo některé právní úkony značně zkomplikovat. Podívejte se také, kde sídlí nejvíce firem.
4. Velké nebo raději malé město?
Velké město se obvykle pojí s prestiží.
Nižší šance finanční kontroly? Ještě dnes se dočtete na mnohých stránkách, že ve velkém městě máte nižší riziko kontroly finančním úřadem. To již neplatí! FÚ si ustanovil celostátní působnost už roku 2014.
5. Má daná firma už nějakou historii?
Při výběru věnujte také pozornost historii dané firmy. Jistější je vsadit na již zaběhnutou společnost s dobrou historií, než agresivní cenovou politiku nováčka s nejistou budoucností.
Každá firma ze zákona musí mít sídlo, které je zapsané v obchodním rejstříku
Za předpokladu splnění zákonných podmínek není na virtuálních sídlech nic nezákonného, i když na druhou stranu se takto někteří snaží vyhýbat placení daní. Na adrese sídla:
• Musí být možné firmu kontaktovat
• Se musí nalézat nějaká osoba
• Musí být zajištěné přebírání pošty
• Mimo výše uvedené platí samozřejmě všechny ostatní zákonné náležitosti obyčejného sídla (např. označení sídla)
Pokud splníte výše uvedené podmínky, je virtuální sídlo zcela legální.
Jaké jsou rozdíly mezi virtuální kanceláří a virtuálním sídlem?
Nejjednodušeji lze rozdíl popsat tak, že virtuální kancelář je rozšíření služeb virtuálního sídla.
Virtuální kancelář kromě adresy a pošty nabízí také další služby jako pronájem kanceláře (klidně jen na hodinu), přepojování hovorů, příjem i výdej pošty aj.
6 případů, kdy je pro vás výhodné využít virtuální kancelář:
• Vaše profese nevyžaduje žádné zvláštní podmínky pro výkon, a tak je pro vás možné pracovat u sebe doma
• Nechcete prozrazovat adresu svého bydliště – pak je pro vás virtuální kancelář skvělá možnost, jak ji nemuset sdělovat
• Kancelář ani jiné prostory pro výkon práce přímo nepotřebujete, ale na druhou stranu nechcete či nemůžete vést občasné obchodní jednání v domácím prostředí. Poskytovatelé virtuálních kanceláří nabízí za poplatek pronájem kanceláře.
• Chcete zajímavější adresu – sídlo firmy v Praze může znít velmi prestižně obzvláště v mezinárodním obchodování
• Když vám úřady z jakéhokoliv důvodu nepovolily zapsat skutečnou adresu provozovny jako sídlo společnosti
• Chcete ušetřit. Virtuální kanceláře vyjdou výrazně levněji. Za prvé nemusíte platit žádnou investici na začátku ani do prostor samotných ani do vybavení. Za druhé neplatíte vysoký měsíční nájem, ale jen pár desítek či stovek korun.
Jaké doplňkové služby za příplatek nabízí virtuální kanceláře?
U lepších společností si lze připlatit za různé další služby. Často nabízené doplňkové služby jsou:
· Informace o došlé poště posílané e-mailem či SMS
· Přeposílání pošty
· Kontakt s orgány státní správy i třetími osobami
· Pronájmy zasedacích místností, někdy i s možností občerstvení či asistentky
· Právní servis
· Účetní a daňové služby
· Aj.
Další informace o virtuálních kancelářích zde.
Virtuální sídlo vám může na jednu stranu pomoct ušetřit nemalé náklady, nicméně představuje i potenciální riziko, pokud zvolíte špatnou společnost nebo se znelíbíte úřadům.
Jak to vidíte vy? Rozhodli jste se pro virtuální kancelář, nebo raději zůstane u klasického sídla?