Jak casino zvětšuje svoje příjmy

luck-839037_1280

O casinech toho bylo napsáno mnoho. O tom, jak škodí společnosti a jak navádí lidi k tomu, aby propadli závislosti. Ponecháme-li však na chvíli morální koncept stranou, musíme chtě nechtě zůstat v úžasu nad tím, jak taková zdánlivá sebezničující mašinérie nejenže funguje, ale může být velmi, velmi vydatným zdrojem příjmů. Jak to, že tvůrci casin jsou schopni vydělávat? Jak to, že mají casina stále nové a nové hráče?

Při letmém pohledu se člověku zdá celý koncept trochu na hlavu. Casina v podstatě vydělávají na tom,  že někdo chce přijít o peníze.  Potom všem, co víme o zákonech businessu, o tom, jak náš produkt musí být perfektní, aby uspěl, aby za něho byl uživatel ochoten platit peníze, nemůžeme pochopit jak je možné, že tentýž náročný zákazník je z ničeho nic ochoten zaplatit svoje peníze za chvilkový pocit hazardu. Jakou tedy mají casina strategii? Jaká strategie může být tak silná, že přinutí potenciálního kupce vytáhnout peníze z kapsy za produkt, který sám o sobě žádnou hodnotu nemá?

Casina jsou neuvěřitelně profesionální, co se týče lidské psychiky. Každá hazardní hra je samozřejmě dělaná tak, aby vydělávala majiteli hry. A hráči to vědí. Výherní automaty mají v sobě automaticky nastavenou návratnost casinu. Výjimkou jsou reklamní automaty, které mohou mít nastavenou 100 procentní nebo větší návratnost hráčům za účelem přilákání více zákazníků. Ale všechny ostatní výherní automaty slouží k obohacení majitele. Není to náhoda, ale předem naprogramovaná pravděpodobnost. Tak jakto že jsme schopni věřit že vyhrajeme? Není to stejné, jako kdybychom věřili, že zmijí jed se v našem těle zničeho nic změní v povzbuzující prostředek?

gambling-587996_1280

  1. Jeden z prostředků je vize výhry. Jakkoliv je nereálná, jsme-li s ní v kontaktu, čteme-li články slibující výhru, jsme ochotni poslouchat tu část našeho mozku, která nám říká, že na tom přece jenom něco může být. Možná, že kdyby vznikla o zmijím jedu konspirační teorie, najdou se jedinci, kteří to zkusí.

  2. Žetony. Žetony nejsou prostředkem, který by pomáhal zlákat k návštěvě casina. Ale když už hráč přijde, žetony jsou efektivní způsob, jak zvýšit jeho výdaj na maximum. Když už si totiž někdo koupí za peníze žetony, má tendenci je utratit všechny spíš, než by je pak měnil zpátky.

    play-593213_1280

  3. Mimořádným manipulačním prostředkem jsou také kamery. V prostorách casin většinou nejsou povoleny kamery. Videa z casin jsou jen ta použitá k reklamním účelům a v těch většinou zákazníci vyhrávají. K veřejnosti se tak nikdy nedostane těch 99 procent proher. A co oči nevidí, srdce nebolí.

  4. Pocit kontroly. Zákazník si může zvolit casino, hru a tah v rámci hry, není se co divit, že pak mají všechno pod kontrolou. Nebo snad ne?

  5. Pití zdarma. Je známá věc, že člověk, který není střízlivý nedbá na následky svého chování, a tak v konečném důsledku utratí mnohem víc, než zákazník, který se pro večer rozhodl abstinovat. No a podniku ten zisk za pár drinků rozhodně stojí.

Sdílet článek