Opravdu nepotřebujete CRM? Statistiky hovoří jinak

Prostředí marketingu a řízení vztahů se zákazníky bylo odjakživa velmi dynamické. Chcete-li v něm uspět, musíte držet krok s nejnovějšími trendy. Pokud však máte pocit, že se i letos obejdete bez CRM, nepřestávejte číst. Následující fakta možná změní váš názor.

CRM dominuje softwarovému trhu

CRM systémy pokořily trh s databázovými systémy již v roce 2017 a staly se největším softwarovým segmentem. Tento trend se nezastavil – v roce 2018 zaznamenal CRM 16% růst a dodnes si udržuje pozici lídra. Očekává se, že do roku 2025 tržby z CRM softwaru překročí 80 miliard USD a v letech 2023 až 2032 si udrží průměrný roční růst ve výši 13,4%.

Tento strmý nárůst poptávky není náhodný. Trh se plní inovativními startupy a odvážnými produkty, prodejní týmy potřebují robustní platformu pro synchronizaci prodejních aktivit – a kupující požadují personalizovaný přístup.

Zákazníci odmítají nepřipravené nabídky

Rozmach nových produktů ovlivňuje nejen prodejní týmy, ale samozřejmě i kupující. Zákazníci jsou díky obrovské nabídce velmi kritičtí (60 % z nich odmítne nabídku 4×, než kývne) – a stávají se čím dál citlivějšími na přístup prodejce. Ignorují neosobní telefonáty, hromadné marketingové e-maily a nabídky, které nesplňují jejich požadavky.

Průzkumy ukázaly, že kolem 44 % respondentů okamžitě odmítne nabídku, pokud obchodník předem neprovede důkladnou analýzu jejich firmy a skutečných potřeb. Zhruba 33 % oslovených pak vnímá zahlcení telefony a e-maily jako tzv. dealbreaker (konec obchodního vztahu).

Dojem hraje zásadní roli

Jak tedy ve vysoce konkurenčním prostředí uspět? Celých 43 % respondentů uvedlo, že si pravděpodobněji vyberou firmu, ve které pracují příjemní obchodníci. Jiná studie ukázala, že 59 % zákazníků vnímá jako klíčový faktor pro získání jejich pozornosti personalizovaný přístup.

V praxi to znamená, že prodejci musí před schůzkou udělat „domácí úkoly“: zjistit bolestivé body potenciálního zákazníka, zdůraznit vlastnosti produktu, které řeší jeho problémy, a předvídat případné námitky. S tím vším vám pomůže vhodně zvolené CRM.

Pokud se v bohaté nabídce CRM systémů nevyznáte a nechcete riskovat, že si vám aplikace nesedne, vyzkoušejte zdarma české Outlook CRM eWay-CRM.