Jak oslovit zákazníky, respektive jak se jim opětovaně připomenout, pokud od posledního nákupu uběhla už nějaká doba? Jednoduše – začněte využívat e-mail marketing ve svůj prospěch, radí nejedna marketingová agentura. Zejména pokud už nějakou databázi vypěstovanou máte, bylo by škoda, kdybyste nechali své zákazníky nebo fanoušky “vychladnout” a ztratili byste jejich prvotní zájem.
Rozesílejte newslettery i atraktivní nabídky
Možností, co můžete skrze e-mail rozesílat je celá spousta. V minulosti se vyplatilo zákazníky oslovovat především se slevovými akcemi a dopravou zdarma, což jsou stará známá lákadla, jež fungují i v reálném světě, nikoliv pouze na internetu. Kromě toho lze rozesílat i klasické newslettery, které obsahují informace o nových produktech nebo zrovna naskladněném zboží. Tím však seznam možností ani zdaleka nekončí.
Co se však vyplatí, ať už budete rozesílat informace o slevových akcích nebo o novém zboží na skladě, je využívání firemních šablon. Nechcete přece, aby každý váš e-mail vypadal odlišně a lidé si je nedokázali spojit, respektive si nedokázaly propojit, že e-maily přišly od vás a ne od nikoho jiného. Takové firemní šablony nesmí postrádat logo a název společnosti, navíc mohou rapidně ušetřit čas při tvorbě zpráv.
Testujte, testujte, testujte
Abyste mohli e-mail marketing skutečně využít ve svůj prospěch, vyplatí se testovat, testovat, testovat. Proto si v ideálním případě připravte dvě varianty e-mailů a spusťte takzvané A/B testování. Lišit se budou například pouze v jedné části, případně v předmětu e-mailu. Je ostatně na vás, na co chcete cílit a co konkrétně chcete otestovat.
A/B testování může spočívat také v odlišném odesílání e-mailových zpráv. Zjistíte tak, jestli jsou vaši fanouškové nebo uživatelé aktivnější během všedních dnů nebo spíše o víkendech.